keskiviikko 19. huhtikuuta 2017

Vakuutus iankaikkisuuteen

Oletko, ystäväni, koskaan kohdannut suurta onnettomuutta, vaikkapa autokolaria, jossa auto menee lunastukseen, puolison kuolemaa tai jotain muuta odottamatonta?  Näissä tilanteissa tulee ensiksi mieleen, kuinka minun elämäni jatkuu? Lisäksi, vaikkakin raadolliselta tuntuu, tulee mietittyä, onko minulla vakuutukset kunnossa, korvaako vakuutus? Olen ollut tilanteessa, jossa ystäväni on menettänyt puolisonsa, ja olen kysynyt suoraan, kuinka te nyt pärjäätte asuntovelan kanssa, oliko vakuutus kunnossa?

Nyt taas tulemme kysymykseen, miten tämä liittyy uskoon? Kun me yllättäen kohtaamme sairautta ja onnettomuutta tai saamme vaikkapa pysyvän vamman tai syövän, niin silloin alamme miettiä, onko minulla ”vakuutus” iankaikkisuuteen kunnossa? Tällaisessa tilanteessa oma rajallisuutemme tulee konkreettisesti vastaan. Emme pystykään hallitsemaan elämäämme. Tällöin hiipii mieleen myös ajatus siitä, että mitä jos kaikki ei päätykään hyvin. Miten minun käy, jos kuolen? Joskus me tarvitsemme sairauden tai muun kovan tilanteen, jotta taivasasiat alkaisivat kiinnostaa. Nyt haluan sinulle, ystävä, sanoa: Usko tänäänkin kaikki sinun syntisi anteeksi. Jeesus on kärsinyt puolestasi ja sinulla on uskomalla Jeesus omaksi Vapahtajaksi täydet vakuutukset iankaikkisuuteen. Oli elämäntilanteesi mikä tahansa, Jeesus on sovittanut kaikki sinun syntisi. Siitä sinun ei tarvitse huolta kantaa. Jeesus kutsuu tänäänkin sinua, ystäväni. Ota Jeesus omaksi Vapahtajaksesi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti