keskiviikko 5. huhtikuuta 2017

Laki ja Armo

Olet varmaankin hankkinut uuden kännykän tai vastaavan laitteen, jossa on käyttöohje. Käyttöohjeessa opastetaan laitteen käyttö. On pitkä lista ohjeita, miten meidän tulisi käyttää laitetta, jotta saamme siitä täyden hyödyn. Ohjeessa on myös varoituksia. Varoituksissa kerrotaan, kuinka emme riko laitetta. Huomion arvoista varoituksissa on se, että niiden tarkoitus on suojella meitä ja laitetta vahingoittumiselta. Varoitukset eivät kiellä oikeaa käyttöä eivätkä tee laitteesta huonoa. Laitteen normaalissa käytössä varoitukset eivät ole oleellisia. Minun täytyy myöntää, että usein luen ohjeen jo käytettyäni laitetta. Ohjeet kuitenkin auttavat meitä tuntemaan laite ja sen ominaisuudet. Saamme parhaan hyödyn laitteesta, kun tunnemme sen. Mitä kaikkea voin tehdä ominaisuuksilla ja kuinka laite toimii.

Jumala on viisaudessaan ja hyvyydessään antanut meille ohjekirjan, Raamatun. Raamattua lukiessa tulee muistaa, että kultainen lanka, Jeesus ja hänen Armonsa, on sanoman ydin. Vanhassa testamentissa ennustetaan tulevaa Vapahtajaa ja Uudessa jo syntynyttä. Lukiessamme Raamattua huomaamme, kuinka Jeesus on kaikkein tärkein ja ydin. Sekä Vanha että Uusi Testamentti kertovat pelastuskertomuksen meille syntisille. Laki osoittaa mahdottomuuden kelvata Jumalalle ilman sovittajaa, Jeesusta. Laki on pyhä emmekä voi poistaa siitä yhtään kirjainta. Jeesus on täyttänyt lain. Laki on viitta Jeesuksen luo ja siksi lain tehtävä pelastusasiassa on johdattaa meidät Jeesuksen armoon. Laki ei pelasta meitä vaan Jeesus. Ymmärtäessämme lain ja armon oikein me nautimme uskonelämästä täällä ajassa. Huomaa ystäväni tämä: meistä kukaan ei ole synnitön. Rikkoessamme yhden käskyn rikomme kaikki. Laki on hengellinen ja me lihalliset. Usko ystäväni tänäänkin anteeksi synti ja oma vajavaisuutesi Jeesuksen nimessä ja veressä. Ole hyvässä turvassa ja lohdutettuna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti