torstai 20. lokakuuta 2022

Sanan alla

 


Armoa ja rauhaa kaikille rakkaille blogin lukijoille. Tänään oli ajatuksenani, että kirjoittaisin jonkin blogitekstin. Avasin Raamatun useammastakin kohdasta ja aina kun avasin, tuntui ihan siltä, että siinä puhuttiin juuri minusta ja ikään kuin syytettiin minua. Joskus kun mieli on vielä jollakin tavalla maassa, niin ei oikein tahdo jaksaa enempää paneutua edes niihin teksteihin.

Laitoin Raamatun pois ja menin hetkeksi sängylle pitkälleni. Siinä sitten Jumalan Pyhä Henki alkoi minulle puhua, että Esko juuri sitä varten minä annoin sinulle noita paikkoja, että sinä ymmärtäisit sen, miksi sinä tarvitset Jeesusta. Se oli minulle lohduttavaa ja valtavaa evankeliumia. Minä tajusin, että juuri sen takia Jumala halusi antaa minulle ne Raamatun paikat, että minä ymmärtäisin sen, että ilman Jeesusta, ilman Jeesuksen armoa, minulla ei ole taivasosuutta eikä iloa elämässä. Siitä sainkin sitten aivan uuden lähtökohdan niihin teksteihin. Tuli sellainen olo, että kunpa Jumala saisi useamminkin meitä ihmisiä puhutella Raamatun kautta juuri sillä tavalla, että me oppisimme ymmärtämään sen, että ilman Jeesusta me emme kelpaa Jumalalle.

Yksi oikein erityinen paikka on vuorisaarna, jossa kirkastetaan sitä, että ilman Jeesusta meistä ei kukaan pelastu. Tänään minulle ei tullut vuorisaarnaa, mutta tuli monta muuta paikkaa. Sen tähden ajattelinkin, rakkaat ystävät, tänään kirjoittaa juuri siitä, että vaikka meitä Jumalan sana saa painaa, että omasta puolestamme emme kelpaa. Niin meidän tulee aina muistaa se, että meillä on Jeesus Kristus, Jumalan oma Poika, joka on pelastanut meidät kaiken synnin alta ja me saamme luottaa hänen armoonsa.

Ollaan ystävät tänäänkin hyvässä turvassa ja uskotaan, että kaikki meidän synnit on anteeksi annettu Jeesuksen nimen ja veren tähden. Uskotaan siihen, että oli elämässä kuinka vaikeaa tahansa, niin kyllä kaikki järjestyy. Aamen.

4 kommenttia: