sunnuntai 7. toukokuuta 2017

Lahjasta iloa!

Haluan jakaa ystävä tämän lapsuuden kokemuksen kanssasi. Meillä jokaisella on ollut lapsuudessa omat suosikkilelumme. Jouluna 1970 minä ostin isälleni leikkiauton. Minulla oli käytössäni noin 5 markkaa joululahjojen ostoon. Tuohon aikaan meidän lasten tuli tehdä jouluostokset siten, että muistamme toisiamme jollain pienellä paketilla. Meidän lähikaupassamme oli myynnissä metallisia ralliautoja. Nähdessäni kyseisen ralliauton mietin, että saan parhaan hyödyn autosta ostaessani sen isälleni, koska isäni tulisi antamaan sen minulle. Ostin auton ja paketoin odottamaan joulua. En millään meinannut jaksaa odottaa aamua, jolloin saisin isältäni tuon auton. Saapui jouluaatto ja jännitin kovasti pakettien avausta. Seurasin tarkkaan, kun isäni avasi paketin. Hän avasi lahjapaperin, mutta jätti tehdasmuovin auton päälle, että sitä ei voisi käyttää. Katseltuaan minua ja mietittyään minun oveluuttani, hän päätti kirjoittaa auton suojusmuovissa olevaan pahviin. Pahvissa luki ”SAA AVATA, KUN ESKOLLA ON PERILLINEN”. Tuolloin tuo harmitti minua kovasti. Esikoislapseni ristiäisissä sain tuon auton isältäni. Kirjoitin esikoiseni nimen ja tekstin, jossa kerroin, että saa avata lapsen saatuaan. Myös esikoiseni kirjoitti saman tekstin. Auto on ollut nyt paketissa 47 vuotta. Tästä lahjasta en pääsyt nauttimaan, mutta ei myöskään isäni tai esikoiseni, puhumattakaan lapsenlapseni.

Kristittynä meillä on Lahja nimeltä Jeesus. Me voimme siirtää kristillistä perinnettä lapsillemme, mutta kuitenkin olla avaamatta Lahjaa. Saatamme ottaa Jeesuksen ”pahan päivän varalle” tai ajatella, että joskus sitten vanhana perehdyn Jeesus-asiaan tarkemmin. Lahja on kuitenkin aina tarkoitettu avattavaksi ja otettavaksi käyttöön. Niin myös lahjaksi saatu Jeesuksen sovitustyö. Lahja, joka on paketissa, ei hyödytä saajaa. Me voimme kantaa lahjaa paketissa perinteenä, mutta siitä ei ole mitään hyötyä sillä tavalla.  Erota ja ymmärrä ystäväni asiat Usko ja uskonnollisuus. Kun otat ”Jeesuksen pois paketista” ja käyttöön omassa elämässäsi, silloin vasta saat todellisen elämän. Se tuo iloa ja rauhaa ja Hengen hedelmää elämäämme. Jeesus tuo elämään todellisen sisällön, josta huokuu rakkaus minulle ja sinulle, siis meille syntisille. Oikeassa Lahjassa alkaa uusi elämä, jota emme saa, jos emme avaa ja ota Jeesusta vastaan. Jeesus on tänäänkin kanssasi ja kuulee rukouksesi. Jeesus huokuu rakkautta sinulle ja minulle. Otetaan Armo ja Rukous käyttöön ja eletään todeksi Jeesuksen sovintokuolema jo nyt. Usko ystäväni anteeksi kaikki synnit Jeesuksen nimen ja Veren tähden. Hän on meidät sovittanut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti