sunnuntai 20. elokuuta 2017

Katso Jeesusta, älä itseäsi

Meistä aikuisista useimmilla on ajokortti. Ennen maaseudulla nuoret hankkivat ajokortin heti 18 täytettyään. Liikkuminen tuolloin oli helpompaa, kun oli ajokortti ja auto. Tosin ekat kilometrit ovat useimmat ajaneet isän autolla. Meille nuorille oli tärkeää saada oma auto ja tuntea vapaus liikkua ilman vanhempia. Osa ystävistäni hankki ensimmäisen autonsa kesätyörahoillaan. Toiset, kuten minä, tekivät vapaa-ajalla töitä vanhemmille ja siitä saatu palkka meni heille ja vanhemmat sitten huolehtivat tarpeistamme. Tämän vuoksi isäni maksoi autokouluni ja auton. Siitäkin huolimatta tunnen saaneeni ekan autoni ja ajokorttini isältäni. Kerroin asian kavereilleni, jotka olivat samaa ikäluokkaa. Muutamat heistä totesivat, että autosi on kyllä isäsi, ei sinun. Täytyy myöntää, että kavereiden lausunto isän autosta harmitti.  Olinhan saanut sen isältäni.


Edellä oleva huono esimerkkini kalpenee, kun puhumme lahjaksi saadusta uskosta ja Jeesuksen Armosta. Tänäkin päivänä on uskonnollisia liikkeitä, jotka puhuvat armon varkaista. He käsittääkseni tarkoittavat ihmisiä, jotka eivät ole tehneet parannusta riittävästi katuen. Minulle on itseasiassa sama, mitä he tarkoittavat armon varkaudella, kun siitä ei puhuta Raamatussa, vaan se on ihmisten omaa keksintöä. Haluan ystäväni sanoa sinulle: katumukselle ei ole olemassa määrää. Ei ole olemassa määrää syntien tuntemiseen. Usko Jeesus Vapahtajaksi, niin Jeesus ilmaisee sinulle kaiken. Jeesus kirkastaa armollaan meille synnin ja anteeksiantamuksen suuruuden. Katso Jeesusta, älä itseäsi. Sinussa ja minussa on pahuus ja synti, Jeesuksessa puhtaus ja armo.  Saat uskoa tänäänkin armosta itsesi autuaaksi ja Jumalan lapseksi. Lupauksen lapsi, Jeesus, on armossaan meidät pessyt. Kaikki synti ja vika on anteeksi annettu. Aamen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti