torstai 10. elokuuta 2017

Raamatusta voimaa

Haluan, ystäväni, jakaa kanssasi tämän kokemuksen. Minulla oli 80-luvun loppupuolella konttorikoneliike, jossa myytiin mm. tietokoneita. Ollessani nuori yrittäjä minulla oli ystävinä teekkareita, jotka auttoivat tietokoneiden ohjelmistoissa ja sarjaan kytkennöissä yms. Siihen aikaan teekkaripiireissä tehtiin itse tietokoneet eri komponenteista, joita he tilailivat mistä sattui. Mitä ajattelet teekarista, joka himoitsi IBM-tietokonetta, niin oliko se itse rakennettu tietokone sama kuin IBM? Voin sanoa, että ei. Jotenkin sama asia on, kun tilataan Kiinasta kopioitua tekniikkaa. Se ei useinkaan kestä edes takuuaikaa!

Kristillisessä mielessä me helposti otamme Raamatusta jonkin jakeen ja toisen taas muualta. Näin saamme Raamatusta haluamamme ilmoituksen omaan elämäämme. Ystäväni, tämä on väärin. Me emme voi lukea Raamattua kuin piru, joka ottaa jakeita, mistä haluaa ja sitten yhdistelee ne mieleisekseen. Raamattu on pelastuskertomus sinulle ja minulle.  Meidän tulee ymmärtää, että Jeesus on Raamatun kultainen lanka. Hän on päähenkilö sekä Uudessa että Vanhassa Testamentissa. Jotenkin ajattelen asian niin, että Armo-Jeesus on jokaisessa jakeessa, kun ymmärrämme Raamattua oikein. Ystäväni, jos et ymmärrä jotain kohtaa mitä luet, niin ajattele Jeesusta synnin sovittajana ja usko Armo itsellesi. Silloin olet ymmärtänyt Raamatun sanoman oikein. Saarnaaja, joka lukee paikan sieltä ja toisen täältä, on todennäköisesti ihminen, joka haluaa kahlita sinut valtaansa. Se ei ole Raamatun mukaista. Raamattua kannattaa lukea vaikkapa luku kerrallaan, niin pääsee ymmärtämään laajemmin, mistä on kysymys. Haluan tänäänkin rohkaista sinua uskomaan Jeesus syntien sovittajaksi. Jeesus on Armo meille syntisille, joka armahtaa meidät syntivelasta. Ole, ystäväni, hyvässä turvassa Jeesuksen Nimessä ja Veressä kaikki velka on maksettu. Aamen.

1 kommentti: