torstai 4. tammikuuta 2018

Aatamina ja Eevana

Rakkaat ystävät, haluan näin alkuvuodesta teitä kaikkia tervehtiä Jumalan armolla ja rauhalla. Kun on vuoden alku, niin tulee myös mieleen ensimmäiset ihmiset, Aatami ja Eeva. Aatamista ja Eevasta meille varmaan jokaiselle tulee mieleen, kuinka he lankesivat syntiin. Usein syytetään vielä Eevaa, kuinka Eeva houkutteli Aatamin syntiin. Tällaiset mielikuvathan meille aina tulee Aatamista ja Eevasta. Totuus kuitenkin on sillä tavalla laajempi, että sielunvihollinen Perkele, on yksi langennut enkeli ja siihen aikaan Perkele oli jo maan päällä käärmeen muodossa. Perkele sai voitettua Aatamin ja Eevan ja siitä seuraa se, ettei ollut mitään muuta vaihtoehtoa ihmisen pelastamiseksi kuin että Jumalan Pojan piti tulla maan päälle. Vain Jumala itse pystyi sovittamaan synnin; Aatamin ja Eevan lankeemuksen ja koko ihmiskunnan synnin. Meillä ei tänä päivänäkään ole mitään muuta mahdollisuutta kuin uskoa Jeesuksen sovintotyö omalle kohdalle. Ainoastaan Jeesuksen kautta me voidaan kelvata Jumalalle.

Muistan omasta lapsuudesta, kuinka aina, jos oli tehnyt jotain väärin, piti pelätä rangaistusta. Vaikka en mitään kuritusta saanutkaan, niin kuitenkin oli sellainen pelko. Vasta sitten kun oli tehnyt jotain hyvää, sai isältä tai äidiltä palkinnoksi jotain ekstraa, kun oli toiminut oikein. Meillä on sisäisesti taipumus siihen, se on meidän sisäinen malli ajatella, että Jumalallekin me kelpaamme vasta, kun olemme tehneet hyvää. Mutta se on väärin. Me kelvataan Jumalalle ainoastaan sitä kautta, että me uskotaan Jeesus omaksi Vapahtajaksi ja uskotaan Jeesuksen sovintotyö itsellemme todeksi. Eli meidän omalla tekemisellä tai tekemättä jättämisellä ei ole mitään tekemistä meidän sielumme autuuden kanssa. Ollaan ystävät tänäänkin hyvässä turvassa Jeesuksen nimessä ja veressä. Aamen.



1 kommentti:

  1. Todellakin Jeesuksen nimessä ja veressä meillä on kaikkien syntien anteeksianto aina rauhaan ja vapauteen asti.

    VastaaPoista