tiistai 8. elokuuta 2023

Jeesus voittaa kriisit

 


Armon ja rauhan tervehdys kaikille rakkaille blogin lukijoille. Me elämme taas sitä aikaa vuodesta, kun koulut alkavat. Varsinkin pienille koululaisille, jotka aloittavat ensimmäistä luokkaa, se on kriisi elämässä. Lapsi joutuu jättämään äitinsä ja isänsä tai tutun päiväkodin ja lähtemään kouluun. Vaikka koulussa tulee uusia ystäviä, niin se on kuitenkin kriisi.

Myös meillä kristityillä on niitä elämän kriisejä ja on sellaisia vaiheita, jolloin tuntuu, että selviänkö minä edes tästä. Me saamme kuitenkin luottaa siihen, että Jeesus on meidän elämässämme, myös kriiseissämme, mukana ja hoitaa meitä. Hän myös sallii meille näitä kriisejä. Ihmisen elämässä on eri vaiheita ja jokainen niistä on kasvun paikka. Koettelemukset, joita meillä on elämässämme, on tarkoitettu kasvamista varten. Jotta me kasvaisimme Jeesuksen Kristuksen armossa ja hänen tuntemisessaan.

Jos me emme tunne Jeesuksen armoa ja sitä rakkautta, jonka hän on jättänyt tänne maan päälle, meiltä puuttuu paljon. Jeesus on rakastanut meitä ihan jokaista niin paljon, että hän antoi oman henkensä. Me saamme siihen luottaa tänä armonpäivänäkin, että vaikka meillä olisi millainen elämän kriisi menossa, niin Jeesus on kuitenkin se, joka on meidän kanssamme. Vaikka joskus voi tuntua siltä, että minä olen yksin eikä minulla ole ketään, jonka kanssa minä voisin tämän asian jakaa, niin Jeesus on se, joka kuulee, näkee ja on meidän kanssamme. Hän huolehtii meistä.

Ollaan ystävät iloisella mielellä siitä, että ollaan taas uudessa vaiheessa, kun on syksy tulossa. Saamme iloita siitä, että on ollut hyvä kesä. On ollut lämmintä ja sadetta. Kaiken kaikkiaan, ainakin minun kohdallani, on ollut mukava kesä. Tahdon toivottaa, rakkaat ystävät, jokaiselle uskon voimia ja sitä, että me saamme uskoa kaikki meidän synnit anteeksi Jeesuksen nimen ja veren tähden. Me saamme olla hyvässä turvassa ja lohdutettuna. Aamen.

2 kommenttia:

  1. Kiitos! Aamen! minulle juuri tämä sana!

    VastaaPoista
  2. Kiitos Jeesus, kuljet kanssani. Aamen

    VastaaPoista