maanantai 28. tammikuuta 2019

Isä taivaassa


Rakas ystävä, haluan muutamalla sananalla puhua edesmenneestä isästäni, joka kuoli  joulukuun 22. päivä 2018. Kun olin lapsi, isä oli paljon töissä. Kun minun aikani tuli lähteä pois, muutin lähes tuhannen kilometrin päähän, emmekä me juurikaan olleet tekemisissä. Nyt hänen poismenonsa jälkeen olen miettinyt, millainen minun ja isäni suhde oli. Hyvin raskaalla mielellä voin todeta, että meillä ei ollut oikeastaan minkään laista suhdetta. Soittelimme ja tapasimme harvakseltaan. Vaikka hän oli biologinen isäni, emme oikeastaan ikinä oppineet tuntemaan toisiamme eikä todellista isä-poikasuhdetta muodostunut.

Meillä jokaisella on myös taivaallinen Isä. Toivon, ettei suhteesi Häneen, ole samanlainen kuin tämä minun ja isäni suhde. Omalta kohdaltani voin sanoa, että suhde taivaalliseen Isään on toimiva. Aloitan aamun vaimoni kanssa rukouksella ja samoin lopetamme päivän rukoilemalla. Raamatun kautta Hän puhuu minulle. Päivän mittaan usein juttelen hänelle asioitani ja Hän on myös kuullut minua ja antanut rukousvastauksia. Tunnen taivaallisen Isän, kuinka hän on rakastava Isä. Vaikka olen omasta puolestani mahdoton kelpaamaan taivaaseen, niin tiedän, että Hän on Jeesuksessa Kristuksessa minun edestäni sovittanut kaikki syntini. Siksi, että turvaan Häneen ja uskon Hänen sovintotyönsä omalle kohdalleni, minä olen taivaskelpoinen.

Ihmisellä voi myös hengellisesti olla niin, että hän tietää kyllä Jeesuksesta ja uskoo senkin, että Jeesus eli maan päällä, kuoli ja on nyt taivaassa. Mutta Jeesus ei ole kuitenkaan saanut sovittaa hänen syntejään ja tulla elämään läsnäolevaksi. Tai voi olla, että joku on saanut uskon Jeesukseen syntien sovittajana, mutta koska hän ei pidä suhdetta Jeesukseen yllä, niin vähitellen se menettää merkityksensä tai ainakin suhde jää laihaksi.

Toivon, että ymmärrät, mistä puhun. Nyt kun vielä aika on, soita niin sanotusti Jeesukselle, puhu Hänelle asioitasi, ota Jeesus elämääsi, kerro Hänelle huolesi ja luota siihen, että Jeesus auttaa, kun sen aika on. Jeesus todella auttaa ja antaa katuvalle syntiselle synnit anteeksi. Saat ystävä tänäänkin olla turvallisella mielellä ja luottaa siihen, että Jeesus on kuollut puolestamme ja sovittanut kaikki syntimme.

3 kommenttia: