keskiviikko 1. syyskuuta 2021

Näinä päivinä









Näinä päivinä emme pääse piiloon kaikkea sitä, mitä maailmassa tapahtuu. Maailman lapset miettii, miten voisin suojata läheiseni, kotini ja maani. Asuit missä tahansa erilaiset vaarat tulevat lähelle. Turvapaikkoja etsitään. Turvallisuus on tullut arvoonsa. Miten taata turvallisuus elämässä?

Lueskelin Johanneksen evakeliumin lukua 17. Se puhutteli ja lohdutti minua. Se on Jeesuksen jäähyväisrukous. Siinä Jeesus puhuu siitä, että ihmiset tulisivat tuntemaan Hänet ja saisivat ikuisen elämän taivaassa Hänen luonaan. Jeesus pyytää, että Isä Jumala kirkastaisi Hänet ja ottaisi luokseen. Jeesus lupaa myös rukoilla Häneen uskovien puolesta, vaikka Hän jättääkin maailman. Hän toivoo, että Jumala varjelisi meitä pahalta täällä maailmassa. Hän toivoo myös, että meissä pysyisi Jumalan rakkaus ja olisimme yhtä!

Minua lohduttaa se, että meillä on esirukoilija taivaassa, Jeesus Kristus. Hän rakastaa meitä kaikkia. Hän tahtoo meille hyvää. Olen tässä huomannut omassakin elämässä Jeesuksen huolenpidon. Hän on antanut uskoa ja toivoa vaikeuksien keskellä. Hän on antanut voimaa. Hän on huolehtinut läheisistäni ja kiitän siitä ja kaikesta. Hän kuulee rukoukset ja vastaa niihin. Uskothan?

Johanneksen kuudennessa luvussa Jeesus lupaa: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei koskaan ole janoissaan." (Joh. 6:35). Jeesuksen luo voi mennä sellaisena kuin on. Meillä kaikilla on omat epäilykset, pahat tekomme ja emme voikaan ansaita mitenkään hyväksyntää Jumalan edessä. Jeesus on kuitenkin kuollut ristillä ja sovittanut kaiken pahan, mitä olemme tehneet ja siksi Hän ottaa meidät näine hyvineen rakkaudella vastaan. Ota sinäkin Hänet vastaan, elämääsi. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti